Analiza i przygotowanie projektu

Analiza i przygotowanie Projektu są pierwszymi, wstępnymi elementami procesu podczas realizacji opracowania innowacji. Podczas analizy zbierane są oczekiwania wobec planowanego systemu (produktu lub usługi), po czym tworzony jest model analityczny oraz opis wymagań funkcjonalnych. Model analityczny jest punktem wyjścia do wyboru technologii oraz podstawą tworzenia konkretnego projektu.

KLUCZOWE ELEMENTY POWODZENIA

Project Manager

Kluczową osobą w projekcie jest kierownik projektu (Project Manager), jest osobą odpowiedzialną za:
- planowanie i organizację pracy,
- zarządzanie bieżącymi działaniami w ramach projektu,
- dostarczenie produktów Projektu.

Zebranie wymagań

Modelowanie procesów biznesowych, tworzenie projektów analitycznych, wybór rozwiązań i technologii, opracowywanie wstępnej koncepcji.

Proof of concept

Sprawdzenie wykonalności (ang. proof of concept) – zarówno laboratoryjne jak i w środowisku zbliżonym do rzeczywistego pozwala sprawdzić wiele przyjętych w badaniach założeń.

Prototyp i testy

Budowa prototypów w środowisku laboratoryjnym lub w środowisku symulującym istniejące systemy, do oceny przydatności danych rodzajów technologii.